czwartek, 14 lipca 2016

PORCELANOWY ŚWIAT URSZULI 2





NUMER 31 - HELGA MATEJKA - Jest to reprodukcja lalki słynnej projektantki Helgi Matejka .                                                                                                            
Kupiłam ją na rodzimej aukcji. Lalka dostała nowe nóżki ,włosy,rzęsy  i sukienkę.Nie mam pojęcia jak wygląda  oryginał ,nic nie znalazłam na jej temat. Ma teraz 60 cm wysokości. Uwielbiam jej buzię ,jest bardzo fotogeniczna.






















































NUMER -32 - HELEN Sammler Puppe Mata Thomson numer 900/2000 .Stan idealny .Wysokość  70 cm. Dodałam kilka detali .Lalka ma ciekawe szklane oczy.



































NUMER 33-  NICKI LILLY - Lalka w pozycji klęczącej zaprojektowana przez Jana Lee Clifan z serii Lilly mit Teddy dla Asthon Drake.  Kupiona w                                                           Sosnowcu w stanie idealnym .Ma oryginalną sukienkę z wełny .
 Do kompletu brakowało pluszowego misia ,teraz go ma i trzyma mocno przed sobą













































NUMER -34 -  Lalka zaprojektowana przez Karin Heller dla Asthon Drake .Ma 40 cm wysokości ,również kupiona w Sosnowcu . Na uwagę zasługują  prześlicznie  wymodelowane dłonie lalki .Nie jestem pewna czy sukienka jest oryginalna ponieważ na zagranicznych aukcjach widziałam ja w zupełnie innej .Fartuszek uszyłam sama.                                                                                                                                                      










































NUMER 35 -  Lalka projektantki Jeanne Singer dla Asthon Drake z serii" Moje serce należy do taty".Stan idealny -brak kapelusza .Rok produkcji 1992                                                                                                                                  
                                                                           























NUMER -36 JANET  Lalka o wysokości 65 cm .Ubiór oryginalny .Niestety nie znam pochodzenia tej lalki . Jej niespotykana uroda urzekła mnie i od razu znalazła się w mojej torbie.Odświeżanie jej ubioru to dla mnie zawsze kłopot,  sukienka strasznie farbuje i muszę podczas prania uważać na białą   bluzeczkę ,która na stałe jest doszyta do spódnicy.Lalka ma ślicznie upięte włosy.




































                                                                    NUMER -37 - FLOWER





Lalkę Flower  zaprojektował Mark Jones dla Oncrovn  -Kurstlerpuppe .Ma 95 cm wysokości .
Kupiłam ją kilka lat temu na wyprzedaży garażowej w Czaczy.




































                                        NUMER -38-DAISY 




Lalkę kupiłam w Sosnowcu w niezbyt dobrym stanie.Sygnatura NJSF . Uszyłam nowy korpus dodając  kilka centymetrów do wysokości .Obecnie lalka ma 80 . Sukienkę przerobiłam z dziecięcej i zmieniłam uczesanie. Lalka ma dobre gatunkowo włosy ,świetnie się układają.












































                                                          NUMER -39 - WENDY 



Lalka Wendy jest od Sammler puppen -Adelic Creation Paris mit Stander .
Ma 70 cm wysokości ,kupiłam ją prawie nową.  Pierwsze zdjęcie pokazuje lalkę w oryginalnym stroju ,  Ciężką suknię zmieniłam na bardziej dziewczęcą w stylu marynarskim.

















































                                                              NUMER -40 - MARISA



O tej lalce już pisałam .Dla przypomnienia jest to składak mojego projektu ,oryginalna jest tylko główka ,która wyszperałam w pudle ze śmieciami w sklepie w Sosnowcu . Dostałam ją  gratis .Jest sygnowana CP . International.
Uszyłam korpus i dodałam porcelanowe kończyny od innej lalki ,której nie dało się uratować.
Do uszycia sukienki wykorzystałam haftowane części  sukienki balowej  kupionej  w lumpeksie. Lalka ma teraz 47 cm wysokości .

















































                                                             NUMER -41 ANASTAZJA


Anastazja to,także lalka składak .Główka sygnowana .Prawdopodobnie była kiedyś lalka z pozytywką .Koleżanka z bloga rozpoznała ją jako Eliz Doolitte z My Fair Lady .Sukienka i  inne części  z  stłuczek, które zawsze dostaję  gratis kupując lalki  w Sosnowcu. Włosy udało się uratować.







































































                                                       NUMER -42 - TESS


Stan idealny ,wysokość 45 cm . Wymieniłam tylko pożółkłe białe części garderoby.






























                                                    NUMER -43 - NATASZA


Lalka o prześlicznej buzi i starannie uszytym stroju w stylu wschodnim .  Wysokość 45 cm .



















































                                                             NUMER -44 - TRACY


Lalkę kupiłam na rodzimej aukcji .Ma 53 cm wysokości -sygnowana Court of Dolls numer 53/100.
Przybyła do mnie w idealnym stanie ,Dodałam jej tylko słomkowy kapelusz ozdobiony kwiatami












































                                                  NUMER -45- WIKTORIA


Wiki to bardzo masywna i ciężka 70 cm lalka . Długą aksamitną fioletową suknię zmieniłam na białą bardziej dziewczęcą.





















































                                                    NUMER -46  ANNA MARIA 


Anna Maria kupiona u tego samego sprzedawcy co Tracy. Ma 60 cm wysokości i piękne karbowane rude włosy . W ręce trzyma skrzypce i smyczek ..Nie znam producenta ,jest tylko numer 51/ 500.
Sukienka i reszta garderoby oryginalna.











































                                              NUMER-47-                                                                           ANNABEL 


Błękitno oka  blondynka w aksamitnej zielonej  sukience . Producenta nie znam .Ma 70 cm i numer 47/500. Kupiona na Allegro. Zmieniłam ubiór lalki przeszywając sukienkę dziecięcą.













































                                                            NUMER -48- QUEEN


Lalka Queen to Elf Leonardo  .Pozycja siedząca .  Zmieniłam tylko uczesanie i dodałam brakujące skrzydełka, Duża ,masywna .























                                                NUMER -49 -                                                               MAGDALENA



Magdalena to lalka o ślicznej dziewczęcej buzi . Przegapiłam aukcję na Allegro .Na moje szczęście nie było ofert kupna.Napisałam do sprzedawcy i udało mi się kupić  lalkę w cenie od której zaczynała się licytacja.  Lalka ma 70 cm wysokości . Ubrałam ją w sukienkę odkupioną od koleżanki z Pingera .  Zaklepałam ją sobie wcześniej  nie znając ceny , Kiedy doszło do odbioru szczęka mi opadła ,strasznie    zawyżyła koszt  a mnie było głupio wycofać się z kupna tym bardziej że  przywiozła ją osobiście.   No i kupiłam sukienkę w cenie lalki. Ostatecznie zmieniłam przepłaconą kreację  na skromniejszą . Uszyłam haftowany biały fartuszek i teraz lalka wygląda o wiele lepiej.

















































                                                                  NUMER -50- CAROLINE



Caroline to porcelanka o zielonych oczach i rudych włosach -Firmy Leonardo .Ciekawostka jest płaszcz i kapelusz lalki zaprojektowany przez Versace ,.Ma 46 cm wysokości.







































                                                                     cdn


7 komentarzy:

  1. Piękne te Twoje lalki. Z przyjemnością oglądałam. Marzę, żeby zobaczyć na własne oczy. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne lalki! Nie mogę się nadziwić, jakie one mają piękne i mądre twarzyczki :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Marisa o cudnej barwy oczętach
    świetnie dobranych do włosów
    (albo włosy idealnie dobrane do
    oczek) podbiła me serce -

    Wiktoria zaś - zachwyciła!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie są super ale czy któraś jest na sprzedaż?

    OdpowiedzUsuń