poniedziałek, 9 lipca 2018

JERZYK MECKI - STEIFF



Historię powstania maskotki Mecki opisałam we wcześniejszym wpisie .Dla przypomnienia jest to postać z opowiadania braci Grimm o zajączku i Jeżyku .Film o tej historii został nakręcony przez Diehl Brothers w 1938/39 roku . Od tego czasu stał się postacią komiczną w niemieckim czasopiśmie Horzu i książkami dla dzieci..W 1951 roku wyprodukowano pierwszego Steiffa Mecki .,jego żonę Micki i dwoje dzieci Macki i Mucki .























Marzył mi się oryginalny Jerzyk Steiff . Będąc w zaszłym roku na targu staroci w Berlinie widziałam je na jednym stoisku ale ceny tych maskotek były  tak kosmiczne ,że nie kupiłam . Niedawno udało mi się kupić oryginalnego z lat 50-tych  Jerzyka i jego żonę .Stan maskotek mimo wieku bardzo dobry jedynie futerko na główkach mocno starte .Po tylu latach miały prawo wyłysieć .Maskotki maja 30 cm wysokości .Pani Micki ma oryginalne ubranie tylko uszyłam nowy fartuszek . Jej małżonek był golusieńki .Uszyłam mu koszulę z dodatkowej sukienki żony ,spodnie i kamizelkę podobną do oryginału .





















































Mam jeszcze inną wersję tej pary ,także wyprodukowana przez firmę Steiff












































Znalazłam fotki podobnych z lat 50-tych Germany











4 komentarze:

  1. Znam Jerzyki z obrazków, ale maskotek nigdy nie widziałam. Ostatnio udało mi się upolować kotka (tygryska?) Steff. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jerzyki są czarujące i zabawne! Super, że udało Ci się je zdobyć! Pięknie je odnowiłaś i na pewno będą cieszyć oczy kolejne, długie lata :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nie widziałem takiego Jerzyka ale gdy je ujrzałem, oczarowały mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowne - i mnie marzy się parka!
    aktualnie goszczę gumową wersję
    Pani Jerzykowej - elegantki z
    niebieskimi cieniami na powiekach :)

    OdpowiedzUsuń