piątek, 14 listopada 2014

KTO TY JESTEŚ -WŁADYSŁAW BEŁZA

Nawiązując do wcześniejszego wpisu Dzień Niepodległości wspomniałam  patriotyczny  wierszyk dla dzieci  '' Kto ty jesteś...... Znam go z dzieciństwa i chyba nie ma osoby w moim wieku, która by go  nie znała go na pamięć .Zapytałam mojego 12 letniego wnuka o ten wierszyk  .Owszem coś kiedyś słyszał ,uczył się go w młodszych klasach a może w przedszkolu i tyle.  Poszperałam w sieci i znalazłam informację o autorze i podobnej treści wiersze. Tyle lat przeżyłam a nie znałam ich treści .Wierszyk napisał Władysław Bełza w 1900 r  .Poeta urodził się 17 pazdziernika 1847 r w Warszawie ,zmarł 24 stycznia 1913 r we Lwowie. Swoje wiersze pisał w duchu patriotycznym,nazywano go piewcą polskości . Jego dzieło Katechizm polskiego dziecka zawiera kilka cennych dla naszych dzieci wierszy o  patriotyzmie i miłości do ojczyzny. Pozwoliłam sobie ściągnąć treść niektórych z nich. Naprawdę poruszają.

























































TEKST    - ZESPÓŁ  WIKIZRÓDEŁ




































2 komentarze:

  1. Nie miałam pojęcia, kto jest autorem tego wiersza. Dziwne, że człowiek nawet się nad tym nie zastanawia...
    Pozdrawiam Cie serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za wysłanie słońca mój sposób. Jestem ufając Bogu prowadzić mnie, gdy chodzę to nowe ścieżki w moim życiu. Jesteś taka encourager. Dziękuję. Uściski Te zdjęcia są po prostu niesamowite, drogi przyjacielu. Cieszę się, że jesteś ich delegowania. Jestem bardzo wdzięczny za Google Translate! Jak cudownie jest być w stanie napisać iz powrotem w ten sposób. Błogosławi wam dzisiaj za życzliwość.

    OdpowiedzUsuń