niedziela, 5 listopada 2017

VICTORIA PLUM



5 listopada według kalendarza Sarej - Sowy to dzień postaci z bajek . Bajkowych lalek ,figurek
 mam wiele ale nie mam zdjęć aby je pokazać .Wykorzystałam  stare niezbyt dobrej jakości .





Przedstawię Wam Wiktorię Plam małą  drzewną wróżkę bez skrzydełek mieszkającą w Wielkim Lesie wraz ze swoim przyjacielem Benem i różnymi leśnymi zwierzętami .Wiktoria Plum zaczęła życie we wczesnych latach 80-tych jako duża seria ilustrowanych książek autorstwa angielskiej dziennikarki telewizyjnej Angeli Pippon .






Książki stały się bardzo popularne i chętnie czytane przez pokolenie dzieci lat 80-tych .
Obecnie bardzo poszukiwane .




























































Książki wydawane były przez Purnell Publishers Ltd

W latach 80 tych  Telitoy & Dakin  sprzedawała 9 calowe  lalki  wesołej wróżki w dwóch wersjach kolorystycznych ,czerwonej i niebieskiej .Lalka wykonana -korpus i nogi z tkaniny .Główka i rączki z tworzywa .Włosy ukorzenione .Na głowie ma  kapelusik z kwiatka.
Istniały dwa rodzaje opakowań.

































Moje zdjęcia nie są idealne więc na początek pokarzę kilka z różnych  aukcji




















Mój mały skrzat mieszka u mnie już kilka lat ,ma sygnaturę 1980 r W.N. SHARPE L.T.D  Viktoria Plum . Lalka ma 37 lat i trzyma się dobrze .

















































5 komentarzy:

  1. śliweczkowa Viki jako lalusza
    pokazuje nam swoje psotne i
    wesolutkie oblicze - jednak
    wyjątkowo bardziej bym się
    skusiła na KSIĄŻKĘ - kocham
    te z pięknymi ilustracjami ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna <3 Prawdziwa wrozka drzewna choc z tym dzwoneczkiem na glowie wyglada bardziej na kwiatowa <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocza laleczka. Znowu poznałam nową, wartą posiadania lalkę z ciekawą historią. Sama chętnie poznałabym jej przygody. A z drugiej strony żałuję, że u nas nikt nie wpadł na pomysł wydania laleczek do popularnych książek dla dzieci. Choćby Pyzy na polskich dróżkach, jagodowych braciszków i panien Borówczanek, sierotki Marysi i jej krasnoludków, czy Karolci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem jakim cudem nie znałam wcześniej tej ślicznej dziewuszki! Przecież to lalka do kochania! Cudna i baaardzo sympatyczna!

    OdpowiedzUsuń
  5. 39 year-old Project Manager Gerianne Josey, hailing from Mount Albert enjoys watching movies like Death at a Funeral and Leather crafting. Took a trip to Ilulissat Icefjord and drives a Ferrari 250 GT Cabriolet. Teraz kliknij tutaj

    OdpowiedzUsuń