środa, 15 maja 2013

MONIKA lalka celuloidowa

Moniczka  ma 35 cm wysokości i jest sygnowana znakiem żółwia. Kupiłam ją w sklepie z używaną odzieżą.Jest w idealnym stanie ,lekko odbarwiona na policzku.Uszyłam jej sukieneczkę wykorzystując gotową niemowlęcą .Jest bardzo delikatna i urocza.





































                                                 TERESA




Jest  składakiem.Będąc jesienią w Krakowie ,kupiłam na targu z starociami celuloidową sygnowaną ,bardzo starą główkę lalki .Wyczyściłam ją kremem i postanowiłam dać jej nowe życie.Zdobyłam korpus innej lalki i uszyłam sukienkę.Główka jest tak delikatna, iż bałam się,że pęknie przy każdym ruchu.






TAK wyglądała główka


TAK WYGLĄDA LALKA W ORYGINALE <JEST TO LALKA CZESKA















                                                                    MÓJ SKŁADAK
























                                                          JAŚ  I MAŁGOSIA


Dwie stare lalki kupione w latach siedemdziesiątych w Niemczech .Mają  50cm wysokości. Wykonane są z tworzywa a głowy z gumy ,mają ruchome oczy i mena brzuchu dzięki któremu  po przewróceniu płaczą.Małgosię dostałam w prezencie od mojej cioci.Wyszorowałam lalki i ubrałam,na razie siedzą razem na tapczanie i co wieczór muszę je przenosić,co jest bardzo kłopotliwe.Nie mam już miejsca w pokoju.Jeszcze nie wiem czy zostaną u mnie  obie na stałe .?











Stara celuloidowa grzechotka


Jaś i Małgosia



2 komentarze:

  1. Mam taką samą z bielonymi policzkami kupiłam na allegro. Dzięki tobie wiem że lala jest z lat 70 :) Czekam na prezentacje kolejnych lal czy innych starych rzeczy :) Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi Ci o lalkę Małgosię ,została kupiona w latach 70 ,przez moją ciocię w NRD.

    OdpowiedzUsuń