poniedziałek, 12 maja 2014

LALKI PANI ELI



Coraz bardziej powiększa mi się kolekcja lalek z lat 70 -80 .,jakoś same wpadają mi w ręce ,niektóre w stanie idealnym inne wymagają naprawy ,ubrania i uczesania.dziś pokarzę lalki mamy  Pani Elżbiety z Rudy Śląskiej. Lalki kupiłam w idealnym stanie .Pierwsza z nich to Ela .Ma prześliczną buzię i mnóstwo loczków na głowie.Podczas mycia włosów bałam się ,że zniszczę skręt loczków ale na szczęście nic takiego się nie stało. Lalka jest w oryginalnej sukience ,niestety buty się nie zachowały.Ma 60 cm wysokości i nie posiada sygnatury więc nic więcej nie wiem na jej temat.Pochodzenie nie znane.




                                                                                                 ELA

























Drugą lalką jest Gosia. Mama Pani Elżbiety dostała ją latem 1973 roku od dzieci na koloniach w Prusowie ,gdzie pracowała jako wychowawczyni. Lalka od zawsze mieszkała u nich w domu ,ukryta w pudełku w szafie w sąsiedztwie świątecznych bombek. Zachowało się oryginalne szare pudełko oraz resztka nie zerwanej ceny lalki.,lalka jest produkcji polskiej. Na podeszwie bucików jest sygnatura -żyrafa w prostokącie. Jaka wytwórnia zabawek używała tego znaku niestety nie wiem ,nic na ten temat  nie znalazłam w sieci .Będę wdzięczna za informację.Gosia ma 45 cm wysokości .




                                                                                                 GOSIA






























Trzecią jest Mariolka .Jest dość popularna w latach 70- 80  Polska  lalka . Ma  42 cm wysokości ..Sukienka jest zastępcza .Włosy po wymyciu nałożyłam na wałki i od nowa  ułożyłam. Pani Ela dostała ją w dzieciństwie od cioci , Właścicielka lalek mimo ,iż ma córkę w wieku przedszkolnym sprzedała swoje rodzinne pamiątki twierdząc, że córka nie bawi się lalkami bo ich po prostu się boi.,ma nadzieję że kiedyś z tego wyrośnie .



                                                                                                 MARIOLA






















Dziękuję Pani Elżbiecie za lalki i zapewniam ,że mają u mnie się dobrze.

23 komentarze:

  1. lalki rodem z dzieciństwa :D Pamiętam takie jak dziś! Każde przedszkole takie posiadało :D Piekne sa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję mam córki w Twoim wieku i też pamiętam tego typu lalki

      Usuń
  2. Gosia to niemiecka laleczka od Sonni Sonnenberg, sygnaturą są żyrafy na butkach. NRDowskie lalki można było kupić w naszych sklepach, stąd resztki metki. Jeśli chodzi o Elę to też obstawiam NRD, Mariola może być z Misia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ucieszył mnie Twój komentarz ,Gosia jest od Sonni ,nawet przez myśl mi nie przeszło że trafiłam na sygnowaną lalkę .Co do Marioli to także stawiałam na Misia.

      Usuń
  3. Bardzo ładne lale. Mają piękne, zadbane włoski i wdziędzne sukienusie. Gratuluję powiększenia kolekcji!

    OdpowiedzUsuń
  4. Żyrafka to Sonni jak pisze Sowa:) uwielbiam te lalki - sama mam trzy, ale w mniejszym rozmiarze, zazdroszczę takiego rozmiaru:)
    Takie Mariolki pamiętam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno i Tobie trafią się większe .Życzę Ci tego z całego serca.

      Usuń
  5. Ta druga lala zachowała się w idealnym stanie. Ale pozostałym też nic nie brakuje. Pierwsza ma rozkoszny buziak:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie masz pojęcia jaką przyjemność sprawiłaś mi pokazując te lalki . To lalki mojego dzieciństwa :):) Nie trafiłam jeszcze na taką na moim bazarku , ale pewnie kiedyś trafię . Miałam kiedyś lalkę od Sonni ....

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne lalki! Wow!

    Jestem bardzo szczęśliwy i zadowolony, przyszedł odwiedzić moją stronę. Mam nadzieję, że weekend był cenny w każdym calu. Jestem bardzo wdzięczny za Google Translate, jak można przeczytać, co mówisz. Życzę Wam radość i serce uśmiecha.

    OdpowiedzUsuń
  8. witam z tej strony puck sie klania wszystkie trzy lalunie sa przepiekne pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie tylko te trzy są przeurocze, wszystkie lalki tamtych lat wystawione u Ciebie mają to "coś" , są fajnie przedstawione no i oczywiście ubrane :)))
    Posiadam tylko 1 / słownie jedną/ taką i to dość dużą od przeszło roku, ale nie mam
    do niej serca ani chęci, nie mówiąc o ubraniu jej i wystawieniu :(
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. prześliczne!!!ja tez kocham winyle, a niedawno moja kolekcja wzbogaciła się o kilka krawalek w strojach ludowych!!!! nosz cuda masz po prostu!
    pozdr. lilavati

    OdpowiedzUsuń
  11. a Mariola to na 100% Krawal:) lilav.

    OdpowiedzUsuń
  12. przypomniało mi się dzieciństwo :):):) a szczególnie obraz który ma teraz przed oczami , jak byłam u kogoś w domu np jakieś starszej pani i na wersalce po środku siedziała taka lalka w szydełkowym ubtranku , a ja się przy niej kreciłam z nadzieją ,że ktoś mi wreszcie powie żebym sobie ją wzieła .... i nie rozumiałam dlaczego dorosła osoba ma lakę i nie chce dać jej dziecku hahaha .... a dzisiaj nie pozwalam dzieciakom nawet palcem tknąć swoich ;) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. poszukaj pierwszej lali numerkow we włosach przy szyi, ma jakieś? lilav

    OdpowiedzUsuń
  14. stawiam na lalkę Biggi Waltershausen. lilav.

    OdpowiedzUsuń
  15. ...albo też sonni

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznie odnowiona sukienka Gosi :) Pokazałam mamie, jest dumna, że Gosia nareszcie odżyła. Ela.

    OdpowiedzUsuń
  17. kiedyś miałam bloga i na nim lalkę z butami z żyrafką opisałam jako sonni...
    widzę że się to przyjęło
    otóż lalki z żyrafką to jednak nie sonni a lalki spielzeug rauenstein. Pomyłka wyniknęła z tego, że znalazłam zdjęcie lalki z pomylonymi kapciami:)))

    tu spielzeugi:)))
    http://www.forum.dollplanet.ru/viewtopic.php?f=73&t=31256&start=90

    pozdrawiam
    lilavati

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsza laleczka ma chyba usta malowane lakierem od paznokci ? ale może się mylę. Wspaniała kolekcja :) gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwsza laleczka ma chyba usta malowane lakierem od paznokci ? ale może się mylę. Wspaniała kolekcja :) gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwsza laleczka ma chyba usta malowane lakierem od paznokci ? ale może się mylę. Wspaniała kolekcja :) gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń