poniedziałek, 23 listopada 2015

ALTA MODA FURGA







O samej Firmie Furga  pisałam we wcześniejszym wpisie Lalki włoskie .
W 1965-1967 roku Firma włoska produkująca lalki stworzyła serię lalek Alta Moda .Seria składa się z czterech lalek wykonanych z winylu .Lalki maja duże oczy i długie pierzaste rzęsy.Oznaczone na szyi  Furga 17 i tuż poniżej napis Alta Moda Furga.












Wraz z serią lalek wydano wiele katalogów z modą lat 60 tych zaprojektowane przez znanych projektantów mody.


























                                   Lalki to Sheila ,Susanna ,Sylvie Simona
























Sheila podobno najpiękniejsza i najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów .Klasyczna królowa piękności  o delikatnym uśmiechu na buzi. Produkowana była o dwóch kolorach włosów blond i kasztanowym.





























Simona - prawdziwa włoska piękność,pełne usta ,włosy w kolorach  blond ,szampańskie i platyny.Pod lewym okiem znamię - pieprzyk .




















Sylvie -delikatne rysy ,produkowana w dwóch kolorach popiołu i platyny.






















                                                         SUSANNA



Susanna -przepiękne włosy ,duże oczy ,tajemniczy uśmiech,brunetka



























Z czwórki uroczych lalek udało mi się zdobyć tylko jedną- Susanne .Podczas ostatniej wizyty w Sosnowcu u moich stałych dostawców lalek  wygrzebałam ją z kartonu pełnego śmieci , stojącego w garażu .Jeszcze chwila i lalka wylądowała by na śmietniku. Nieświadoma zdobyczy zaczęłam zastanawiać się ,czy warto kupować coś tak strasznego i zniszczonego. Lalka była w katastroficznym  stanie . Głowa nie trzymała się tułowia z powodu pęknięć na ramionach ,liczne plamy i odbarwienia na buzi i rękach.,ubrana w łachmany pokryte pleśnią . Jedynie brudne i klejące się włosy nadal były gęste i dobrej jakości. Karina właścicielka sklepu, aż złapała się za głowę widząc co wygrzebałam . Dostałam ją gratis. Dopiero w domu wyciągając z torby swoje  zdobycze zauważyłam sygnaturę . Lalka kilka godzin moczyła się w kąpieli .Szorowałam plamy wszystkimi możliwymi środkami chemicznymi .Plamy na buzi i rękach nie zeszły tylko trochę wyblakły. Poczekam na słońce może wtedy z pomocą kremu lub masła uda mi się ostatecznie rozprawić z plamami ,koło noska lalki .Uszyłam jej sukienkę ,dostała bieliznę i buty.Z włosami nie miałam kłopotu .Po umyciu stały się mięciutkie i lśniące.Dziś na chwilę wyjrzało słoneczko więc narobiłam zdjęć na zapas.


                                                                    SUSANNE


























Przy okazji wpisu przedstawiam inną lalę Firmy Furga  ,kupioną we wrześniu .Lalka długo czekała na sukienkę .Kupiłam ją z ogłoszenia .Sprzedawczyni ciągle nie miała czasu na wysłanie paczki, aż w końcu wysłała i nawet obniżyła ostateczną cenę.Stan lalki idealny wystarczyła kąpiel i ułożenie włosów.Sukienkę uszyłam z sukni balowej mojej córki ,twierdząc, że nie modna.Lalka  podobno jest  z  80-tych  lat .Nie znalazłam podobnej w sieci ,a może i znalazłam .Wszystkie lalki Firmy Furga mają podobne słodkie buzie .


Lalka z ogłoszenia

























                                               INNE LALKI FURGA ZNALEZIONE W                                                                                                           SIECI
















































Nie wszystkie zdjęcia są moją własnością ,wyszukałam je w sieci .

3 komentarze:

  1. Bardzo ładne laleczki. Mają dosyć dziwne te rzęsy. Zwróciłam też uwagę na sygnaturę. Mam lalkę firmy Gabar i sygnatury graficzne (ten ludzik) są bardzo podobne.
    Pięknie odnowiłaś Susanne, na zdjęciu to nawet tych plam nie widać. Dobrze, że ją znalazłaś, bo skarb wylądowałby na śmietniku. Uszyłaś jak zwykle piękne suknie obu lalom. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szykowna blond-dama Ci się trafiła :-) Wspaniale wygląda w nowo-uszytej sukni :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. platynowa Sylwia robi wrażenie swą nietuzinkową urodą -
    mnie przywiodłą na myśl równie interesującą urodowo
    Weronikę Książkiewicz :)))

    OdpowiedzUsuń