sobota, 20 kwietnia 2013

Ślub mojej babci  Mari Stachuła z  dziadkiem Franciszkiem Golczakiem  prawdopodobnie w roku  1935 ,dokładnej daty nie znam ale malutki  chłopczyk  siedzący na kolanach mojej prababci to mój ojciec Kazimierz ur w 1933.Na zdjęciu siostry i bracia dziadków.


Walenty Golczak - data urodzenia 1912-01-31
Pochowany 1993-01-08 na Cmentarzu Komunalnym Nr 1 Miłostowo w Poznaniu nr grobu
CM1R48-3-11-13

Żona Marianna Golczak - data urodzenia 1914-06-06
Pochowana 1998-07-24 Cmentarz Komunalny nr 1 Miłostowo w Poznaniu nr grobu
CM1R48-3-11-13
Powyżej przedstawiłam dane oficjalne zawarte na stronie internetowej Cmentarza
w Poznaniu, gdzie pochowani są Walenty i Marianna Golczak. Kolejne informacje pamiętam
z opowiadań wujka Walentego. Poznałam go bliżej w 1983 roku, kiedy po maturze podjęłam
naukę w Poznaniu. Wtedy dowiedziałam się, że wczesne dzieciństwo i młodość spędził
w Gninie, gdzie mieszkał ze swymi rodzicami - Wojciechem Golczkiem – zmarłym w 1949
(jego grób po dzień dzisiejszy jest na cmentarzu w Gninie) i Agnieszką Golczak – zmarłą
w styczniu 1965 roku w Poniecu i pochowaną na tamtejszym cmentarzu,
oraz rodzeństwem:
· Franciszkiem – zmarłym 4.06.1984 i pochowanym na cmentarzu w Gninie,
· Antoniną – pochowaną na cmentarzu w Ruchocicach
· Józefem – pochowanym na cmentarzu w Zielonej Górze,
· Andrzejem – pochowanym na cmentarzu w Zielonej Górze,
· Stanisławą – mieszkającą po dzień dzisiejszy w Poniecu. Zmarła
Jeszcze przed II Wojną Światową Walenty wziął ślub z Marianną, pochodziła ona
z Grodziska Wlkp. (jej matka zmarła w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku,
miała wówczas ponad 100 lat). Wujek Walenty wspominał, że jeszcze przed wojną razem
z Marianną wyjechali do pracy za granicę (nie pamiętam czy to były Niemcy czy Francja),
chcieli kupić własne mieszkanie. Nie wiem, gdzie spędzili lata wojny, ale po 1945 wyjechali
do Zielonej Góry i tam zamieszkali, następnie mieszkali w Zbąszynie lub okolicy tego miasta.
Wujek pracował na kolei i w latach siedemdziesiątych lub na początku lat osiemdziesiątych
otrzymał mieszkanie w Poznaniu w bloku na ul. Lodowej, później zamienił je na mieszkanie
w kamienicy na Wildzie, ul. Dąbrówki. Tam mieszkał do końca swego życia.
Walenty i Marianna Golczakowie mieli troje dzieci:
· Edward,
· Halina,
· Bogdan.

Dziadek w latach młodości ,trzeci z lewej z kolegami.

Dziadek Franciszek   z lewej strony -lata młodzięcze

 Dziadek Franciszek - pierwszy z lewej strony 

Moja babcia na schodach pałacu w Gninie -miejscu zamieszkania

Zdjęcie bardzo stare zniszczone z albumu moich dziadków.Znalazłam na nim  członków mojej rodziny,babcię dziadka oraz dziewczynka z lewej strony od środka to siostra mego ojca Marianna.


Babcia Maria Golczak.

Babcia Maria z rodzicami  Stanisławem i Weroniką Stachuła ,oraz  moja kuzynką  Aldoną.



                                               Mój ojciec Kazimierz  w wojsku na Śląsku



Kazimierz lata 50
Defilada

Z kolegami

Kazimierz trzeci z prawej

Siedzi pierwszy z prawej strony

Jako kierowca motocykla

Na dole -drugi z lewej strony







                                                  Zdjęcia z albumu moich dziadków                                                                             Golczaków


Babcia Maria

Babcia Maria

Dziadek Franciszek

Dziadek Franciszek

ślub cioci Haliny  w pałacu w Gninie

Dziadek jakiego pamiętam

Babcia Maria na schodach pałacu z moją ciocią Teresą siostrą mojej mamy

Komunia cioci Marysi

Stasiek brat ojca na schodach pałacu w Gninie

Widok z pałacowego okna na klomb i wjazd do pałacu,   pamiętam ten obraz z dzieciństwa  z  wakacji u dziadków

Babcia Maria z kuzynką Aldonką

I znowu babcia ,taka zostanie w mej pamięci

Pogrzeb mojej prababci Agnieszki

Zdjęcia dziadków

Babcia Maria

Babcia i dziadek 

Babcia Maria przed ogródkiem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz