niedziela, 31 sierpnia 2014

POWRÓT DO SZKOŁY

Dzisiaj ostatni dzień wakacji .Jutro we wszystkich szkołach zabrzmi pierwszy dzwonek.Czas wracać do szkoły. Życzę wszystkim uczącym się samych dobrych stopni a nauczycielom i wychowawcą wiele cierpliwości i owocnej pracy z uczniami.




                                     POWRÓT DO SZKOŁY NA                                                       PRZESTRZENI  LAT





MOJA CIOCIA KRYSTYNA  LATA 40-TE

JA LATA 60 te

MOJA SIOSTRA JOLA 

MOJA SIOSTRA BEATA LATA 70-TE

MÓJ JEDYNY WNUK BARTEK





                                       SZKOŁA NA STARYCH                                             POCZTÓWKACH




















































9 komentarzy:

  1. Zaciekawiły mnie te rożki, nie znam takiej tradycji. Czy to jakieś słodycze?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pełne ciepłych wspomnień fotografie...śliczne! Jestem pod wielkim wrażeniem ilości i piękna tych zdjęć... pozdrawiam bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpierw dziękuję w imieniu nauczycieli za życzenia cierpliwości (bardzo się przyda).
    U nas też jest ten zwyczaj. Rożki nazywamy wundertuta, to zwyczaj pochodzenia niemieckiego, znany tylko w byłym zaborze pruskim. Ja się zetknęłam u nas na wsi, w Elblągu, gdzie przedtem mieszkałam nie był znany. Bardzo fajne zdjęcia. Moja córka ma też zdjęcie z wundertutą.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas na Śląsku jest taki zwyczaj poniemiecki, że każde dziecko w dniu rozpoczęcia nauki dostaje rożek obfitości .Na Śląsku nazywamy go tytą - tyta . Wypełniony jest słodyczami. Uczniowie pierwszych klas zabierają ją do szkoły a po powrocie do domu łasują się zawartością.Wielkość i zawartość zależy od zamożności rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  5. O wundertuty:) Dzisiaj pełno pierwszaków tylko czekało na rozpakowanie słodyczy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielka szkoda, że tradycja rożków nie jest rozprzestrzeniona na cały kraj. Bardzo by to ułatwiło powrót do szkoły niejednemu dziecku :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. To bardzo ciekawa tradycja , ciekawe, czy występuje też w Wielkopolsce ....

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia pokazujące jak kiedyś wyglądała edukacja oraz życie szkolne. Ja teraz własnej córce kupiłem nowy zestaw długopisów i wszystkich niezbędnych przyborów, żeby miała wszystko, co jej potrzeba.

    OdpowiedzUsuń